To fashion show της Chanel αποτίει φόρο τιμής στα 80′ και τον Karl Lagerfeld

To fashion show της Chanel αποτίει φόρο τιμής στα 80′ και τον Karl Lagerfeld

Tweed εκκεντρικές λεπτομέρειες και 8ο’s αναφορές στη συλλογή υψηλής ραπτικής του εμβληματικού παρισινού οίκου.

Πριν 4 εβδομάδες ο οίκος Chanel ήταν ο πρώτος που δεν δίστασε να παρουσιάσει την Cruise 2020 συλλογή του, αμέως μετά το lockdown. Έκτοτε τα ατελιέ του εμβληματικού γαλλικού οίκου δεν έπαψαν να δουλεύουν ούτε στιγμή, αφού είχαν να προετοιμάσουν τη συλλογή υψηλής ραπτικής για τη σεζόν Χειμώνας 2020 -21 με την υπογραφή της Virginie Viard. Η οποία παρουσιάστηκε εχθές το μεσημέρι στις οθόνες μας.

Με τους περιορισμούς στις μετακινήσεις λόγω της πανδημίας, δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε με τι πρακτικές δυσκολίες ήρθε αντιμέτωπος ο οίκος. Σε σχέση φυσικά με τους προμηθευτές και τα υλικά μέχρι τα αυστηρά deadlines, οτιδήποτε θα μπορούσε να έχει συμβεί.

Αποτελούμενη από 30 εμφανίσεις (τις μισές σε αριθμό όπως παραδοσιακά μας έχει συνηθίσει ο εμβληματικός οίκος), η συλλογή υψηλής ραπτικής Φθινόπωρο / Χειμώνας 2020 – 21 φωτογραφήθηκε από τον Mickael Jansson.  Οι εκκεντρικές της αναφορές παρέπεμψαν στα ξέφρενα βράδια των 80’s, όταν ο Karl Lagerfeld απαθανάτιζε το βραδινό Παρίσι με την polaroid του, κατά τη διάρκεια των εξόδων του. Οι punk αισθητικής εικόνες, που αντικατέστησαν το catwalk show μετέφεραν ακριβώς αυτό το εκκεντρικό twist, στο οποίο η διάδοχος του Karl Lagerfeld δεν μάς είχε μέχρι στιγμής συνηθίσει.

“Τους τελευταίους μήνες, σκεφτόμουν τον Karl, τις φωτογραφίες από την εποχή που έβγαινε τα βράδια με την Diane de Bauveau”, δήλωσε σχετικά η Virginie Viard από το ατελιέ της στην rue Cambon. “Θυμήθηκα την πρώτη φορά που πήγα στο διαμέρισμά του στο Παρίσι να φάμε. Ήταν όλα διακοσμημένα στο στυλ του 18ου αιώνα και καθήσαμε στο κρεβάτι. Αυτή ακριβώς η κουλτούρα αποτέλεσε την έμπνευση για τη συλλογή. Ήθελα πολλές, διαφορετικές μεταξύ τους σιλουέτες και ακρίβεια στα κεντήματα. Μέσα από τις φωτογραφίες του Michael, αναδεικνύεται το πιο σέξι πνεύμα, καθώς και το couture ύφος ταυτόχρονα” .

Ενώ η πολύ επιτυχημένη, Cruise συλλογή της ήταν εύκολη και ανάλαφρη, η haute couture βρίσκεται στο άλλο άκρο. Εντυπωσιακά outfits από tweed, αστραφτερές λεπτομέρειες από δαντέλα, υπερμεγέθη φορέματα από βελούδο, μπούστα από πλισέ οργάντζα, παντελόνια punk αισθητικής- όλα συνέθεσαν μία larger than life συλλογή, πάντα πιστή στο πνεύμα του εμβληματικού οίκου. “Δεν ξέρω να σκιτσάρω οπότε η προσέγγισή μου είναι διαφορετική από αυτήν του Karl”, είπε η Viard για τον μέντορά της και συνέχισε: “όταν αποφάσιζε να κάνει ένα show, έβρισκε το θέμα και δημιουργούσε μία σιλουέτα την οποία και επαναλάμβανε 150 φορές στο catwalk- έχοντας πάντα καρφιτσωμένη την αρχική ιδέα στο μυαλό του.

Αυτό που επιχείρησα να κάνω, μετά από προσεκτική μελέτη των σκίτσων του Karl που έχω κρατήσει, αλλά και των αρχείων της Coco, ήταν να ενσαρκώσω αυτή την ιδέα, με όλους τους διαφορετικούς τρόπους που εγώ την είχα φανταστεί”.