Sustainability: μία νέα τάση στην μόδα.

Ο όρος sustainability μεταφράζεται σε βιωσιμότητα, και ίσως έχεις προσέξει, πως όλο και περισσότερες εταιρείες στον χώρο της μόδας, κάνουν αναφορά σε αυτόν. Συνήθως θα δεις τις λέξεις vegan και eco-friendly κάτω από προϊόντα, όπως παπούτσια, t-shirt, δερμάτινα jackets και pants. Τι είναι, όμως αυτοί οι όροι και τι πραγματικά σημαίνουν για ένα ρούχο ή παπούτσι;

 

Αρχικά, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από το γεγονός, ότι η βιομηχανία της μόδας, αντλεί έμπνευση και επηρεάζεται από τις κοινωνικές καταστάσεις και προβλήματα. Ένα μείζων πρόβλημα της σημερινής εποχής, που απασχολεί, όχι μόνο την κοινωνία, αλλά γενικότερα την ανθρωπότητα, είναι η κλιματική αλλαγή, το περιβάλλον, οι συνθήκες εργασίας και επεξεργασίας των πρώτων υλών και του ανθρώπινου δυναμικού, με απώτερο σκοπό το κέρδος. Η ανακύκλωση, η έρευνα και εύρεση καινοτόμων υλικών, επεξεργασίας υλών και κατασκευής προϊόντων είναι από τους βασικούς πυλώνες, που μελετά η κάθε εταιρεία ρούχων, προκειμένου να παραχθούν τα προϊόντα της, όσων το δυνατόν με μικρότερη ή μηδαμινή οικολογική επιβάρυνση.

Τα τελευταία χρόνια το sustainability στην μόδα, έχει αρχίσει να διαδίδεται με ταχείς ρυθμούς, με αποτέλεσμα μεγάλα ονόματα και οίκοι, να στρέφονται σε εναλλακτικούς τρόπους και λύσεις, με mini-collections και collabs, και να προωθούν την οικολογική συνείδηση αλλά και να ευρύνουν το target groups τους.

Adidas

Το όνομα της Adidas έχει συνδεθεί με την κορυφή των αθλητικών ειδών σε παγκόσμιο επίπεδο. Όμως, η συγκεκριμένη εταιρεία, βρίσκεται στην κορυφή και για τα πιο sustainable sports brands, καθώς έχει δαπανήσει, χρόνο και χρήμα, σε ανακυκλώσιμα και εναλλακτικά υλικά κατασκευής των προϊόντων της. Την τελευταία δεκαετία, σε συνεργασία με την Parley for the Oceans και το #EndPlasticWaste, χρησιμοποιεί ανακυκλώσιμο πλαστικό από κατεστραμμένα δίχτυα, που “ψαρεύονται” από τις θάλασσες. Επίσης, με την επετειακή (50 χρόνια Stan Smith) κυκλοφορία, μέσα στο 2021, θα παραχθεί το 1ο παπούτσι Adidas από 100% ανακυκλώσιμα υλικά κατασκευής.

Herschel

Η καναδική εταιρεία σακιδίων αλλά και apparel, είναι γνωστή σε όλους και για τις οικολογικές ενέργειες της, πάνω στην παραγωγή των προϊόντων της. Η τελευταία της μεγάλη δράση πάνω στην βιωσιμότητα, είναι η καινούρια συλλογή της σακιδίων και τσαντών, που προέρχεται από ανακυκλώσιμα πλαστικά μπουκάλια. Ίσως σου ακούγεται απλό και συνηθισμένο, αλλά η συλλογή των μπουκαλιών, ο καθαρισμός τους, η επεξεργασία τους και τέλος η μετατροπή τους σε κλωστή ύφανσης είναι πολύ καινοτόμο και αξιοσημείωτο παράδειγμα του sustainable brand.

Levi’s

Το denim είναι ίσως, το λιγότερο οικολογικό ύφασμα στην βιομηχανία ρούχου, καθώς δαπανούνται πολλά λίτρα νερού για το “πλύσιμο” τους. Πάνω σε αυτό βασίστηκε και η Levi’s, η οποία από το 2011 χρησιμοποιεί το LevisWater<Less, και καταναλώνει λιγότερο νερό για την επεξεργασία του denim. Στόχος της, μέχρι το τέλος του 2021, το 80% της παραγωγής denim ρούχων, να παράγονται με αυτήν την τεχνική. Επίσης, μια καινοτόμα ιδέα που εφαρμόζει η Levi’s είναι η επιδιόρθωση, αναδιαμόρφωση και ανακύκλωση των jeans από την ίδια την εταιρεία, ώστε να μην υπάρχουν απόβλητα και αναξιοποίητα κομμάτια υφάσματος.

Patagonia

Η Patagonia είναι μια εταιρεία η οποία επικεντρώνεται καθαρά στην προστασία του πλανήτη. Ορειβατικά είδη, ακτιβισμός, φύση, προστασία άγριας ζωής, είναι γενικά αυτά που περιγράφουν την συγκεκριμένη εταιρεία. Η χρήση βιολογικών υφασμάτων, όπως και μεγάλη έμφαση σε βιομηχανικά παρασκευασμένα υλικά, αλλά και η ανακύκλωση των παραπάνω, είναι βασικό χαρακτηριστικό και προτεραιότητα της. Τέλος, ακολουθεί και αυτή, με το σύστημα NetPlus την ανακύκλωση πλαστικών διχτών από θαλάσσιες περιοχές.

Pangaia

Από το όνομα και μόνο, καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για μια αποκλειστικά sustainable εταιρεία ρούχων, με μεγάλες δράσεις πάνω στην ανακύκλωση, στις εναλλακτικές πηγές υλών, στην φροντίδα του εργατικού προσωπικού αλλά και της ποιότητας του χώρου εργασίας. Αυτό που ξεχωρίζει όμως, είναι οι δωρεές και οι οργανώσεις της, πάνω στην διατήρηση και προστασία των δασών (Tommorow Tree Funds), αλλά και της μέλισσας (Bee The Change Funds), που παίζει μεγάλο ρόλο στην ομαλή λειτουργία του οικοσυστήματος και στο μέλλον του πλανήτη και της ανθρωπότητας.

Η προστασία του περιβάλλοντος είναι υποχρέωση όλων, και ο καθένας προσωπικά αλλά και συλλογικά πρέπει να συμβάλει σε αυτήν την παγκόσμια προσπάθεια, διασφάλισης και διατήρησης του οικοσυστήματος, ακόμα και μέσα από τα ρούχα που επιλέγει για να ντυθεί. Πλέον, οι εταιρείες είναι πιο ευαισθητοποιημένες από ποτέ, διάλεξε και εσύ προϊόντα που είναι sustainable, και σώσε τον πλανήτη, το σπίτι σου.

Αντώνης Στεργής

Είμαι ο Αντώνης. Από νεαρή ηλικία, κιόλας, μου ζητούσαν την στιλιστική μου "ματιά" για τα ντυσίματα τους. Τον λόγο δεν τον ήξερα ούτε και εγώ, μέχρι που αποφάσισα να το σπουδάσω, συγκεκριμένα Fashion Styling. Ειδικότητα, το Men's Wear.

No Comments Yet

Comments are closed

Το Pretty Dose
περιοδικό pretty dose

Περιοδικό για την μόδα, την ομορφιά, την ευεξία, την προσωπική φροντίδα, την διακόσμηση, τα ταξίδια και για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους!

Διευθύντρια & Υπεύθυνη Έκδοσης:
Χριστιάννα Πίτη

Ιδιοκτησία, Branding & Διαχείριση:
Leading Brands Agency