Menswear: το στίγμα του ανδρα στην μοδα.

Μπορεί η μόδα να είναι γένος θηλυκού, αλλά η ανδρική ένδυση πρόκειται για ένα αναπόσπαστο και ξεχωριστό κομμάτι στην βιομηχανία ρούχου. Ο άνδρας πάντα βρίσκεται στο σημείο της πρόκλησης των εταιρειών, διότι αποτελεί ένα δύσκολο αγοραστικό κοινό, τόσο εμπορικά, όσο και στιλιστικά.

Η ιστορία του menswear ξεκινάει μαζί με την ιστορία της μόδας. Κατά την μετά-βικτωριανή εποχή, δηλαδή στις αρχές του 20ου αι. ο άνδρας πρέπει να ντύνεται κομψά, το σύνολο των τριών κομματιών, δηλαδή σακάκι, παντελόνι, γιλέκο, συνήθως σε μαύρο, μπλε ή γκρι χρώμα και οπωσδήποτε το ανάλογο καπέλο για την εκάστοτε περίσταση. Αυτό συνεχίζεται μέχρι την άφιξη των Παγκοσμίων Πολέμων, που επηρέασαν γενικότερα την βιομηχανία μόδας, και πιο συγκεκριμένα την ανδρική ένδυση, καθώς το κομψό και προσεγμένο ντύσιμο αντικαταστάθηκε από τις στρατιωτικές στολές, κάτι που επηρέασε και την γυναικεία μόδα, λόγω έλλειψης υφασμάτων και πρώτων υλών κατασκευής ρούχων, εμφανίζονται πιο λιτά φορέματα, κατάργηση κορσέδων και λοιπών αξεσουάρ.

Η μεγάλη ανατροπή στο ανδρικό ντύσιμο ήρθε μετά τον πόλεμο, και πιο συγκεκριμένα την δεκαετία του 60, με τον πρόεδρο των ΗΠΑ John F. Kennedy, ο οποίος άρχισε να απορρίπτει το επίσημο ντύσιμο ενός αρχηγού κράτους, και κάνει πιο casual εμφανίσεις, όπως οι πλεκτές μπλούζες πάνω από πουκάμισα και τα polo μπλουζάκια, πάνω από άνετα chinos παντελόνια, το γνωστό πλέον κολεγιακό στιλ. Μετά τα 60s το menswear και πιο συγκεκριμένα το streetwaer αλλάζει δραστικά, καθώς υπάρχει μεγάλη επιρροή στην κοινωνία και στην μόδα εξίσου από καλλιτεχνικές και κοινωνικές ομάδες, όπως οι hippies, η rock n roll μουσική ιδεολογία, η punk κοινότητα, η workout και preppy fashion με την υπέρμετρη χρήση χρωμάτων. Η hip hop και rap μουσική που προωθούσε την μόδα από τα γκέτο και εξελίχθηκε σε RnB. Το grunge style με απήχηση στους νέους skaters των 00s, καθώς και η ηλεκτρονική μουσική των 90s με το rave style να κυριαρχεί και να προκαλεί.

Πέρα από το καθημερινό ντύσιμο του “δρόμου”, ο άνδρας πάντα ντυνόταν προσεγμένα σε επίσημες καταστάσεις. Το σακάκι, το γιλέκο, το chinos και το πουκάμισο ήταν και συνεχίζει να είναι βαθιά ριζωμένο στο ανδρικό στιλ. Με μικρές παραλλαγές στο πέρασμα του χρόνου και ανάλογα την δεκαετία που βρισκόταν, το κοστούμι αποτελούσε ένα στάνταρ και διαχρονικό ανδρικό σύνολο. Η απλότητα του όμως, το κάνει ακόμα πιο απαιτητικό, καθώς για να φτιαχτεί ένα “σωστό” κοστούμι, χρειάζονται αρκετές πρόβες και ώρες για να έχει τα κατάλληλα “μέτρα” για να στρώσει στον κάθε σωματότυπο ανδρός και να είναι εμφανισιακά τέλειο. Οπότε το κοστούμι, αποτελεί κομμάτι του Haute Couture.

Στο σήμερα λοιπόν, οι τάσεις στην ανδρική μόδα, συμβαδίζουν με την γυναικεία μόδα. Πλέον, τα χρώματα, τα στιλ, ακόμα και τα ρούχα τα ίδια(genderless) είναι τα ίδια και για τα δύο φύλα. Οι τελευταίες τάσεις, δείχνουν την επαναφορά των 70s (Gucci) πουκάμισα με ψυχεδελικά μοτίβα, σε γήινες αποχρώσεις, πλεκτά πουλόβερ, τα Jumpsuits, πολύχρωμα t-shirts. Το Urban style που προωθούν οίκοι μόδας, όπως Off-white, Balencianga, Louis Vuitton, Balmain εμπνευσμένο από φουτουριστικά και μεταμοντέρνα στοιχεία αποτελεί την κορυφαία επιλογή στο ανδρικό street style ντύσιμο, όπως bombers και puffers jackets,military cargo pants, ανακλαστικά και silver στοιχεία, όπως επίσης και fluo λεπτομέρειες. Στο formal κομμάτι, η διαχρονικότητα ενός κοστουμιού, σε συνδυασμό με τις φαρδιές γραμμές και τα μοντέρνα κοψίματα, σε basic χρώματα, αποτελεί μια ασφαλή επιλογή. Η χρήση μοτίβων όπως, ρίγες πουά και καρό σε pop χρώματα αποτελεί σίγουρα μια extreme αλλά αποδεκτή επιλογή για κοστούμι.

 

 

Αντώνης Στεργής

Είμαι ο Αντώνης. Από νεαρή ηλικία, κιόλας, μου ζητούσαν την στιλιστική μου "ματιά" για τα ντυσίματα τους. Τον λόγο δεν τον ήξερα ούτε και εγώ, μέχρι που αποφάσισα να το σπουδάσω, συγκεκριμένα Fashion Styling. Ειδικότητα, το Men's Wear.

No Comments Yet

Comments are closed

Το Pretty Dose
περιοδικό pretty dose

Περιοδικό για την μόδα, την ομορφιά, την ευεξία, την προσωπική φροντίδα, την διακόσμηση, τα ταξίδια και για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους!

Διευθύντρια & Υπεύθυνη Έκδοσης:
Χριστιάννα Πίτη

Ιδιοκτησία, Branding & Διαχείριση:
Leading Brands Agency

Αρέσει σε %d bloggers: