Kατά την διάρκεια του lockdown, και όπως ήταν αναμενόμενο, η χρήση των social media αυξήθηκε σε μεγάλο βαθμό, ιδιαίτερα στους νέους.

Το γεγονός αυτό επιβεβαίωσε και η Πανελλήνια έρευνα του Focus on Tech Life της Focus Bari, η οποία εντόπισε την διείσδυση του internet μεταξύ Ελλήνων 16-74 χρόνων στο 92%! Αυτό σημαίνει πως σχεδόν όλοι οι Έλληνες είναι πλέον χρήστες των social media.

Οι συνθήκες της πανδημίας και ο εγκλεισμός στο σπίτι, έκαναν τα social media το μοναδικό μέσω ψυχαγωγίας και κοινωνικής συναναστροφής. Ακόμα και η διαδικασία του shopping, πήρε διαδικτυακή μορφή κατά την διάρκεια του lockdown.

Όπως ήταν φυσικό και επόμενο, και όπως αναφέρει η έρευνα επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι αύξησαν τον χρόνο (και ενέργεια) που αφιερώνουν στα σόσιαλ από την έναρξη των lockdown από τον περασμένο Μάρτιο έως σήμερα:  το Facebook έχει φτάσει στο 75%–με τρεις στους τέσσερις Έλληνες να έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ, ενώ ακολουθούν τα Youtube και Instagram στο 62% και 55% αντίστοιχα.

Η επιρροή των social media όμως δεν είναι πάντα θετική. Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, εντοπίζεται ότι:

  • Δύο στους τρεις Έλληνες αγαπούν τα σόσιαλ γιατί τους κρατούν σ’ επαφή με φίλους, με την κοινωνία και γενικότερα τους κάνουν να νιώθουν συνδεδεμένοι με τον «έξω κόσμο»
  • Δύο στους πέντε χρησιμοποιούν τα σόσιαλ για να προβάλουν την δουλειά τους ή/και να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες
  • Τρεις στους πέντε παραδέχονται ότι αφιερώνουν στα σόσιαλ περισσότερο χρόνο απ’ όσο θα ήθελαν και συχνά παρασύρονται από αυτά και αμελούν άλλες δράσεις που θα ήθελαν να κάνουν, όπως διάβασμα, κάποιο άλλο χόμπυ, άθλημα κλπ.
  • Δύο στους πέντε κάθε μέρα λένε το πρωί στον εαυτό τους ότι δεν θα παρασυρθούν από τα σόσιαλ, όμως δεν το καταφέρνουν!
  • Ένας στους τρεις ομολογεί ότι συχνά τα σόσιαλ τον/την κάνουν να αισθάνεται ακόμα περισσότερη μοναξιά—παρά την «σύνδεση»–καθώς κάποια posts φίλων τους κάνουν να αισθάνονται κατάθλιψη, και…
  • Ειδικά τα posts με φωτογραφίες από εποχές προ πανδημίας τους κάνουν να αισθάνονται θλίψη.

Η χρήση των social media πολλές φορές μας κάνει να ξεχνιόμαστε από τα καθημερινά προβλήματα, μας δίνει την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με αγαπημένα πρόσωπα που σε αυτή την περίοδο δεν μπορούμε να συναντήσουμε από κοντά, και πολλές φορές μας ψυχαγωγεί. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι τα social media –δεν είναι– η πραγματική ζωή. Η χρήση τους πρέπει να γίνεται προσεκτικά και μέχρι ένα φυσιολογικό πλαίσιο, ώστε να μην φτάσει στο βαθμό να μας επηρεάσει αρνητικά. Διανύουμε μια δύσκολη περίοδο, που δεν παύει όμως να είναι προσωρινή.

 

Συντάκτης: Κατερίνα Δηλαβεράκη

Κατερίνα Δηλαβεράκη

Hello everyone! Είμαι η Κατερίνα Δηλαβεράκη, απόφοιτη σχολής δημοσιογραφίας, με πολύ μεγάλη αγάπη για την αρθρογραφία! Τα άρθρα μου στο Pretty Dose αφορούν διάφορα θέματα, από ενημερωτικά μέχρι gossip και lifestyle. Hope you enjoy them!

No Comments Yet

Comments are closed

Το Pretty Dose
περιοδικό pretty dose

Περιοδικό για την μόδα, την ομορφιά, την ευεξία, την προσωπική φροντίδα, την διακόσμηση, τα ταξίδια και για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους!

Διευθύντρια & Υπεύθυνη Έκδοσης:
Χριστιάννα Πίτη

Ιδιοκτησία, Branding & Διαχείριση:
Leading Brands Agency