Κάθε χρόνο παγκοσμίως σχεδόν 115 εκατομμύρια ζώα χρησιμοποιούνται ως αντικείμενα πειραμάτων από διάφορες εταιρίες καλλυντικών, ρούχων ή αξεσουάρ.

Αν και γνωστή αυτή η αιματηρή συνήθεια πολλών διάσημων εταιριών,αυτό  δεν φαίνεται να εμποδίζει η αύξηση των κερδών τους. Πολλοί καταναλωτές εξαιτίας της ελλιπής ενημέρωσης ξεχνούν κατά την διάρκεια των αγορών τους να ελέγξουν τα προϊόντα που επιλέγουν, καθώς θεωρούν πως μία γνωστή μάρκα καλλυντικών ή ρούχων αποτελεί μία αξιόπιστη επιλογή.

Τα cruelty free ή vegan καλλυντικά και προϊόντα γενικότερα, αποτελούν την καλύτερη επιλογή για το σώμα και την υγεία των ανθρώπων καθώς και για το περιβάλλον. Το animal testing που συνηθίζουν πολλά brands να εφαρμόζουν, προκειμένου να ελέγξουν τα συστατικά αλλά και το τελικό προϊόν το οποίο παρασκευάζουν, αποτελεί τον μεγαλύτερο βασανισμό κατοικίδιων ή άγριων ζώων. Το παράδοξο αυτής της υπόθεσης είναι πως για αυτόν το βασανισμό και την θανάτωση εκατομμυρίων ζώων δεν προβλέπεται ποινή.

Με βάση στατιστικά στοιχεία από το 2013 περίπου 67.772 σκύλοι και 24.221 γάτες χρησιμοποιήθηκαν ως πειραματόζωα μόνο στις Ηνωμένες πολιτείες. Επιπλέον, όσων αφορά τις φυλές των σκύλων που επιλέγονται για δοκιμές , ο αριθμός των Beagles είναι τεράστιος.

Τα ζώα τα οποία επιλέγονται ως αντικείμενα πειραμάτων, ζουν από τα πρώτα κιόλας λεπτά που έρχονται στον κόσμο μέσα σε άθλιες συνθήκες, σε κλουβιά, βασανισμένα και εξαθλιωμένα. Εκτρέφονται μόνο και μόνο για να αποτελέσουν εργαλείο πειραμάτων για εταιρίες με τεράστιο κέρδος ετησίως. Στην ουσία αυτό που ωθεί τις εταιρίες να ελέγχουν τα προϊόντα τους στα ζώα είναι το χαμηλό κόστος, διότι πλέον υπάρχουν πολλοί τρόποι πειραμάτων αλλά το κόστος είναι αρκετά πιο υψηλό.

Για παράδειγμα πολλές εταιρίες έχουν επιλέξει να κάνουν δοκιμές in vitro οι οποίες έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις δοκιμές σε ζώα. Επίσης, υπάρχουν πλέον καλλιεργημένοι ιστοί κυττάρων καθώς και μοντέλα υπολογιστών που εξυπηρετούν άριστα αυτές τις δοκιμές.

Ακόμα, τα ασφαλή συστατικά που  μπορούν να επιλέξουν είναι χιλιάδες. Με 7.000 συστατικά που ήδη έχουν αποδειχθεί ασφαλή, οι εταιρίες μπορούν να δημιουργήσουν εκατομμύρια συνδυασμούς χωρίς να πρέπει να χρησιμοποιηθούν ζώα στα πειράματά τους. Παρόλα αυτά, πολλοί επιλέγουν νέα καινοτόμα συστατικά προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους.

Επιπλέον, εταιρίες που θέλουν να εισέλθουν στην Κινέζικη αγορά, προκειμένου να αυξήσουν κατακόρυφα τα κέρδη τους, είναι αναγκασμένες να κάνουν πειράματα σε ζώα. Η δικαιολογία αυτής της βασανιστικής ενέργειας είναι πως μόνο έτσι μπορεί να αποδειχθεί αν το προϊόν είναι ασφαλές για την ανθρώπινη επιδερμίδα.

Επιλέγοντας cruelty free προϊόντα δεν περιορίζουμε τον εαυτό μας ούτε χαλάμε περισσότερα χρήματα. Πολλά γνωστά brands έχουν επιλέξει να μην τάσσονται υπέρ του βασανισμού στα ζώα με σκοπό το δικό τους συμφέρον. Ακόμα, ένα σπίτι με vegan προϊόντα είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον καθώς είναι απαλλαγμένο από πολλές επιβλαβείς για την υγεία χημικές ουσίες.

Το πορτοφόλι είναι αυτό που θα “απαντήσει” σε όλες αυτές τις εταιρίες στην δική τους γλώσσα, στην γλώσσα του χρήματος και του κέρδους. Με το να σταματήσουμε να αγοράζουμε προϊόντα που μόνο πόνο προκαλούν, τασσόμαστε ενάντια στον βασανισμό των ζώων αλλά και στην καταστροφή του περιβάλλοντος. Υπάρχουν χιλιάδες προϊόντα στην φύση που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρασκευή προϊόντων χωρίς να χρειαστεί να πληρώνει κάποιος άλλος με την ζωή του τα οφέλη που εμείς απολαμβάνουμε.

No Comments Yet

Comments are closed

Το Pretty Dose
περιοδικό pretty dose

Περιοδικό για την μόδα, την ομορφιά, την ευεξία, την προσωπική φροντίδα, την διακόσμηση, τα ταξίδια και για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους!

Διευθύντρια & Υπεύθυνη Έκδοσης:
Χριστιάννα Πίτη

Ιδιοκτησία, Branding & Διαχείριση:
Leading Brands Agency

Αρέσει σε %d bloggers: