Cherry time! Ποια τα οφέλη των κερασιών;

Cherry time! Ποια τα οφέλη των κερασιών;

Τα κεράσια αποτελούν μία από τις αγαπημένες επιλογές βρώσιμων φρούτων πολλών από εμάς, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο!
Ποιοι είναι όμως οι λόγοι που (συνειδητά ή όχι) τα επιλέγουμε και ποια είναι τα οφέλη τους;
 Ας ξεκινήσουμε υπογραμμίζοντας ότι η ωρίμανσή τους ξεκινά από αρχές Μαΐου στις περιοχές που ευδοκιμούν, (στη δική μας περίπτωση στην Έδεσσα), έχουν ποικίλα οφέλη για την υγεία μας και αποτελούν ασπίδα του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Οι πιο διαδεδομένες ποικιλίες είναι τα τραγανά Εδέσσης,  οι φεροβίες αλλά και τα κρυσταλλίνια.
Σε ένα γενικότερο πλαίσιο τα χαρακτηριστικά που δικαιολογούν την ζήτησή τους  είναι η ζουμερή τους σάρκα, το σφαιρικό τους σχήμα αλλά και ο λείος και γυαλιστερός φλοιός τους!  Καταναλώνονται όπως προαναφέραμε κυρίως το καλοκαίρι και πιο συγκεκριμένα τις πρώτες ημέρες από την στιγμή της συγκομιδής τους από το δέντρο, έτσι ώστε να μην χάνουν κανένα από τα παραπάνω ακαταμάχητα στοιχεία τους! Συνήθως τα τοποθετούμε στο ψυγείο για να είναι δροσερά ενώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι νοικοκυρές στην Πέλλα, και όχι μόνο, μετά την συγκομιδή, φτιάχνουν ανάρπαστες γευστικές συνταγές όπως γλυκό του κουταλιού κεράσι  αλλά και λικέρ που πραγματικά αξίζει να δοκιμάσετε!
Βέβαια τα οφέλη τους δεν σταματούν στην ελκυστική τους εικόνα και γεύση καθώς είναι αναρίθμητα! Εμείς σας παραθέτουμε παρακάτω τα πιο σημαντικά:
  • Τα κεράσια είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, αλλά και C, η οποία βοηθά στην καταπολέμηση των καρκινικών κυττάρων στα όργανα και τους αδένες.
  • Είναι κατάλληλα για απώλεια απώλεια βάρους. Περιέχουν περίπου 70 θερμίδες ανά 100 γρ. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν κεράσια, δεν έχουν περιττά κιλά και έχουν μειώσει τους κινδύνους που σχετίζονται με ασθένειες της καρδιάς. Σε μια άλλη  μελέτη, τα άτομα που έτρωγαν περισσότερα κεράσια, παρουσίασαν χαμηλότερο συνολικό βάρος σώματος, μειωμένο κοιλιακό λίπος και μειωμένη χοληστερόλη!
  • Είναι από τα πλουσιότερα φρούτα σε φλαβονοειδή, που έχουν καρδιοπροστατευτική δράση,
  • Διάφορες μελέτες έχουν υποστηρίξει ότι η κατανάλωσή τους είναι ευεργετική για όσους υποφέρουν από οστεροαρθρίτιδα,
  • Αποτελούν πηγή φυτικών ινών, που είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του εντέρου,
  • Έχουν σημαντική περιεκτικότητα σε κάλιο, που συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση της πίεσης,
  • και τέλος βοηθούν στην αντιμετώπιση της αϋπνίας.

Εντάξτε τα λοιπόν στην διατροφή σας, τους μήνες που έχουμε αυτήν την δυνατότητα, και απολαύστε τα ποικίλα οφέλη τους!!!

Συντάκτης: Αντωνία Φαρμούζη,
Αρχισυνταξία & Δημοσιογραφική Επιμέλεια: Xριστιάννα Πίτη.