5 πράγματα που μπορείς να κάνεις πριν πέσεις για ύπνο-εκτός από το να ασχολείσαι με το κινητό σου-!

5 πράγματα που μπορείς να κάνεις πριν πέσεις για ύπνο-εκτός από το να ασχολείσαι με το κινητό σου-!

Σίγουρα έχεις ακούσει έστω τυχαία πως η ποιότητα του ύπνου μας επηρεάζεται σχεδόν από τα πάντα, πόσο μάλλον από την τεχνολογία που την χρησιμοποιούμαι μέσα στην ημέρα μας για πολλές ώρες. Για αυτό και πάντα μας συνιστούν η κρεβατοκάμαρά μας να είναι «technology free» όπως και το κινητό μας να το κλείνουμε και να το αφήνουμε στο τραπέζι και όχι να αποκοιμιόμαστε παρέα με αυτό. Και πόσες φορές είπες απλά θα κοιτάξω λίγο το instagram μου, το tik-tok να δω και τι καιρό θα κάνει αύριο και στο τέλος απλά συνειδητοποίησες ότι πέρασαν 2 ώρες και έχασες τον πολύτιμο ύπνο σου χωρίς και να έχεις αξιοποιήσεις σωστά τον χρόνο σου τουλάχιστον.

Για αυτό και σας έχω 5 άλλες συνήθειες που θα μπορέσετε να υιοθετήσετε πριν πάτε για ύπνο.

 

Διάβασμα

https://www.instagram.com/p/B5YqS5cFIyG/

Είτε σας αρέσουν τα μυθιστορήματα είτε ένα περιοδικό είναι πιο ξεκούραστο για τον εγκέφαλο το διάβασμα.  Διάφορες μελέτες δείχνουν ότι το να διαβάζετε  15 λεπτά πριν πάτε για ύπνο ανακουφίζει από το άγχος. Επειδή είναι χαλαρωτικό, το διάβασμα πριν από τον ύπνο ελαττώνει την ανησυχία και μας επιτρέπει να αποκοιμηθούμε πιο γρήγορα. Όχι όμως το διάβασμα από υπολογιστή ή tablet γιατί το φως των ηλεκτρονικών συσκευών μας κρατάει ξύπνιους αντί να μας χαλαρώνει.

 

Δημιουργικές δραστηριότητες

Οποιοσδήποτε, αλλά οποιοσδήποτε μπορεί κάτι να δημιουργήσει ανεξαρτήτως σε τι φόρμα βρίσκεται! Δεν χρειάζεται να είσαι τεράστιος καλλιτέχνης για να πιαστείς με κάτι δημιουργικό πριν πας για ύπνο απλά να ασχοληθείς με κάτι που θα σου αποσπάσει την προσοχή από το κινητό και την τηλεόραση.  Γράψε ποιήματα, στο ημερολόγιό σου τις σκέψεις σου, ζωγράφισε ή σκίτσαρε. Ακόμα δοκίμασε να βάψεις τα νύχια σου πιο αλλιώτικα όπως συνηθίζεις ή προσπάθησε να κάνεις ένα χτένισμα που θα ήθελες να δεις αν σου πάει! Σύμφωνα με ειδικούς όταν κάθε μέρα από λίγο  κάτι δημιουργείς αποκτάς έναν πιο θετικό τρόπο σκέψης.

 

Παζλ

Καθώς ασχολείσαι με ένα παζλ είτε 50 κομματιών είτε 5000 βελτιώνεις την μνήμη σου αλλά και την διάθεσή σου! Αν δεν είσαι τύπος των παζλ μπορείς να ασχοληθείς με το Sudoku ή να λύσεις σταυρόλεξο! Αυτές οι δραστηριότητες σε χαλαρώνουν (κι όμως!) αλλά το επίσης ωραίο είναι ότι μπορείς να τα κάνεις και  παρέα με τον σύντροφο σου, τα παιδιά σου ή τον συγκάτοικο σου.  Άρα έρχεσαι κοντά και με τους άλλους αλλά γίνεσαι και πιο δημιουργικός!

 

Ταινίες

Βλέποντας ταινίες στην τηλεόραση ίσως δεν είναι η καλύτερη επιλογή μιας και χρησιμοποιείς την τεχνολογία πάλι, αλλά που και που είναι δεν κάνει και τόσο κακό! Ειδικά αν κοιτάξεις μια ταινία και είσαι 100% εκεί χωρίς να σου αποσπά την προσοχή το κινητό ή κάτι άλλο.  Διάλεξε μια ταινία που θα σε ενδιαφέρει και ας’την να σε συνεπάρει! Επίσης μπορείς να αρχίσεις μια σειρά και να την παρακολουθείς με τον σύντροφο σου, τον συγκάτοικο σου και πάλι να σε φέρει κοντά με κάποιον αλλά και να μην σου πάρει πολύ χρόνο από τον ύπνο σου.

 

Άκουσε την μουσική που αγαπάς

Πέρα από το να ξεκινάς την μέρα σου με το αγαπημένο σου τραγούδι έτσι μπορείς και να την κλείσεις και να αποκοιμηθείς παρέα με αυτό. Βάλε τα ακουστικά σου και άσε την Playlist να παίζει. Ακόμα και αν δεν προτιμάς την χαλαρωτική μουσική ή τα βατραχάκια που πλατσουρίζουν στα ρυάκια για έναν χαλαρωτικό ύπνο θα είναι το αγαπημένο σου soundtrack! Επίσης μπορείς και να επιλέξεις να παίζουν σε playlist καινούρια τραγούδια που μόλις βγήκαν -του στυλ σου- και να ακούσεις κάτι που σου «ξέφυγε» !

Συντάκτης: Μιλένα Αμπράμοβιτς, δημοσιογράφος