Θέλεις να χάσεις βάρος αλλά με τον σωστό τρόπο; Μάθε όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις μόνο εδώ!

Θέλεις να χάσεις βάρος αλλά με τον σωστό τρόπο; Μάθε όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις μόνο εδώ!

Πολλά έχουν ακουστεί για τις δίαιτες, χημικές, γρήγορες κλπ, όμως πόσο  ασφαλείς για την υγεία μας είναι στην πραγματικότητα;

Παρακάτω θα αναφέρουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τη σωστή διατροφή και πως μπορούμε να αποφύγουμε τυχόν ατασθαλίες ή λανθασμένες πληροφορίες!

Πριν αρχίσουμε να αναφέρουμε ότι η σωστή δίαιτα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ένας οργανισμός.

Σημαντικό για μία σωστή διατροφή είναι η πρόσληψη πρωινού γεύματος το οποίο δεν πρέπει να παραλείπετε ποτέ! Έτσι ξεκινάμε τη μέρα από νωρίς το πρωί, με ένα καλό γεύμα που να είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνες, γιατί είναι το πρώτο γεύμα της ημέρας και χρειάζεται για να μας κρατήσει για ώρες. Εξάλλου και μεγάλο να είναι αυτό το πρώτο γεύμα, δεν αποτελεί τόσο μεγάλο τροχοπέδη στην διεκπεραίωση μιας ισορροπημένης διατροφής,  και αυτό διότι μέσα στη μέρα θα κάψουμε τις περιττές θερμίδες δίχως αμφιβολία.

Μετά από το πέρας κάποιων ωρών, μπορούμε να τσιμπήσουμε  κάτι πιο ελαφρύ όπως για παράδειγμα δημητριακά με γιαούρτι χαμηλών λιπαρών ή ένα φρούτο της επιλογής μας -περίπου 200-300 γραμμάρια-. Όσο αναφορά το μεσημεριανό και κυρίως γεύμα της ημέρας μας, θεμιτό θα ήταν να είναι  μαγειρευτό από βιολογικά και υγιεινά  υλικά και όχι τύπου “φαστ φουντ”, τα οποία και δεν μας χορταίνουν και μας προσθέτουν έξτρα θερμίδες και μάλιστα κενές, καθώς δεν μας παρέχουν τα κατάλληλα στοιχεία που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας! Μπορούμε στο γεύμα μας να προσθέσουμε  αν επιθυμούμε μια φέτα ψωμί ολικής αλέσεως. Ακόμη αξίζει να αναφέρουμε πως  ιδανικό είναι να υπάρχει συνδυασμός κρέατος με ποικιλία λαχανικών.

Το επόμενό μας γεύμα, το οποίο θα είναι τις απογευματινές ώρες, μπορεί να είναι ένα μικρό γεύμα πλούσιο σε βιταμίνες όμως μικρότερο σε ποσότητα. Ένα τέτοιο παράδειγμα θα μπορούσε να είναι ένα πορτοκάλι η μισό φλιτζάνι καρύδια ή ακόμη και κάποιο smoothie. Φυσικά υπάρχουν διάφορες επιλογές με πολυάριθμες επιλογές! Αυτό μπορείς να το συζητήσεις και με τον διατροφολόγο σου έτσι ώστε να μην προβείς σε κάποια λανθασμένη επιλογή!

Το τελευταίο γεύμα της ημέρας θα πρέπει να μην είναι πλούσιο σε λιπαρά τα οποία δεν θα καταφέρουμε να κάψουμε κατά τη διάρκεια της νύχτας. Έτσι μία  πρόταση είναι ένα γιαούρτι με δημητριακά και λίγο μέλι ή ένα φρούτο ή αντί για γιαούρτι μπορούμε να βάλουμε γάλα καρύδας! Αυτό επειδή θα είναι το τελευταίο γεύμα της ημέρας το καλύτερο θα ήταν να είναι σχετικά νωρίς 8-9 το βράδυ.

Από εκεί και πέρα μπορούμε να  ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας  με πολύ νερό και να αποφύγουμε να καταναλώσουμε κάτι επιπλέον έτσι ώστε μέχρι την επόμενη ημέρα το πρωί ο οργανισμός μας να έχει καταφέρει να κάνει μία καλή αποτοξίνωση η οποία θα επιφέρει και πιο άμεσα αποτελέσματα και θα είναι ευεργετική για αυτόν!

Η  διατροφή αυτή  καθίσταται ως η “ιδανική”  για κάποιον που επιθυμεί να χάσει βάρος αλλά να παραμείνει υγιής! Σε συνδυασμό μάλιστα με άσκηση ή απλά περπάτημα -περίπου μια ώρα  τέσσερις φορές την εβδομάδα  ή έστω μισή ώρα κάθε μέρα-, είναι ο ιδανικός συνδυασμός έτσι ώστε να απαλλαγεί κανείς από το περιττό βάρος!

Όσο αναφορά τα γρήγορα αποτελέσματα που υπόσχονται διάφορες δίαιτες εξπρές, θα πρέπει να γνωρίζουμε πως μόνο κακό μπορεί να προκαλέσουν στον οργανισμό εξαιτίας του σοκ που θα υποστεί. Το ποσοστό απώλειας βάρους  πρέπει να υπολογίζεται ανάλογα τον οργανισμό του καθενός καθώς οι ανάγκες του κάθε οργανισμού διαφέρουν.

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο όσο πιο πιστά ακολουθούμε τις οδηγίες  του διατροφολόγου μας και του γυμναστή μας τόσο πιο άμεσο και εντυπωσιακό θα είναι και το αποτέλεσμα δίχως να προκληθεί ζημία στον οργανισμό μας! Συνίσταται να μην χάνουμε πάνω από ένα κιλό την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Μπορεί να μη  χάνονται πολύ γρήγορα αλλά δε χάνεται μαζί τους και η υγεία μας, το οποίο είναι και το πιο σημαντικό και δε θα πρέπει να το αμελούμε στιγμή! Το πρόγραμμά μας λοιπόν θα πρέπει να μην είναι  εξαντλητικό, καθώς στόχος είναι να γίνει τρόπος ζωής ώστε να διατηρήσουμε την φόρμα μας.

Αντιθέτως εάν επιλέξουμε μία δίαιτα χημική ή εξπρές πιο πολύ κακό θα προκαλέσουμε και συν τοις άλλοις  μόλις καταφέρουμε να  χάσουμε το επιθυμητό βάρος,  λίγο καιρό αργότερα θα τα ξαναπάρουμε και μάλιστα διπλά, διότι και δεν χάνουμε λίπος αλλά υγρά και επίσης είναι αδύνατον να την ακολουθήσουμε σε μόνιμη βάση!

Η διατροφή που πλησιάζει το παραπάνω μοτίβο που αναλύσαμε είναι τόσο ήπια που θα καταφέρουμε να το κάνουμε μόνιμα. Φυσικά ενδείκνυται το να ξεφεύγουμε μια μέρα την εβδομάδα σε λογικά όμως πλαίσια.

Καλή επιτυχία λοιπόν!

Συντάκτης: Hλίας Πίτης, απόφοιτος ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ-Msc στην ειδική εκπαίδευση Frederik Πανεπιστήμιο Κύπρου.