Τα 70s αποτελούν το σήμα κατατεθέν της απελευθέρωσής, της επανάστασης και της καλλιτεχνικής “ανοιξης” των νέων. Ο οίκος Gucci, αντλεί, εμπνέεται και μας προσφέρει ρούχα από την παραπάνω εποχή. Μήπως όμως, οι τάσεις της δεκαετίας εκείνης, σε συνδυασμό την εκκεντρική αισθητική του οίκου, οδηγεί σε ένα κιτς αποτέλεσμα;

Την δεκαετία του 70, άρχισαν όλα να αλλάζουν, και κυρίως οι νέοι που επηρέασαν ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας και κατ επέκταση και τις τάσεις της μόδας. Οι νέοι ήθελαν να αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο (πόλεμοι, περιβάλλον, κυβερνήσεις), οπότε προσπαθούσαν ακόμα και μέσα από τα ρούχα τους να δηλώνουν τις ανησυχίες τους. Καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής δημιουργήθηκαν και άρχισαν εξίσου να έχουν επιρροές πάνω στην βιομηχανία ρούχου.

Πολλοι και περίεργοι συνδυασμοί χρωμάτων, μοτίβα και σχέδια, συνδυασμοί υφασμάτων και πατρον, είναι λίγα από τα χαρακτηριστικά που άλλαξαν πάνω στην μόδα. Εμφανίζεται ξανά το floral και το λαχουρ μοτίβο, τα χρώματα όπως καφέ, κίτρινο, κόκκινο και πράσινο γίνονται πρωταγωνιστές στα καθημερινά ντυσίματα και το denim είναι η αγαπημένη επιλογή όλων.

Εκείνη την δεκαετία όμως, εμφανίστηκε και ένα ακόμα καλλιτεχνικό κίνημα, το περίφημο, κιτς. Ο όρος κιτς είχε πρωτοεμφανιστεί στα τέλη του 19 αι. και οριζοταν οτιδήποτε δεν ήταν αισθητικά αποδεκτό για τα δεδομένα και τις τάσεις της εκάστοτε εποχής. Την δεκαετία του 70 εμφανίστηκε ξανά, με αρκετούς καλλιτέχνες να επηρεάζονται, με αποτέλεσμα να αντικατοπτριζεται και στην μόδα. Πλουραλισμος, υπερβολικά στοιχεία και χρώματα, έλλειψη συνάφειας και λογικής τόσο στους πίνακες ζωγραφικής, όσο και στην ίδια την μόδα.

Ο οίκος gucci τα τελευταία χρόνια,και  πιο συγκεκριμένα από τότε που ανέλαβε τα ηνία του οίκου ο Creative Director Alessandro Michele, άρχισε να δημιουργεί ρούχα εμπνευσμένα από παλιότερες δεκαετίες διατηρώντας τις σύγχρονες τάσεις, με πιο έντονα στοιχεία από την δεκαετία του 70. Η extravagant αισθητική του σε συνδυασμό με τα παραπάνω στοιχεία, έχουν σαν αποτέλεσμα μια νοσταλγική εικόνα από ρετρο ντυσίματα που οριακά “αγγίζει” το κιτς.

Στην πλέον σημερινή εποχή, όπου οι στιλιστικοι κανόνες καταρριπτονται και το streetstyle συναντάται με το haute couture, το kitschy είναι “αποδεκτό” και σίγουρα μια πολύ καλή πηγή έμπνευσης για όλους.

Αντώνης Στεργής

Είμαι ο Αντώνης. Από νεαρή ηλικία, κιόλας, μου ζητούσαν την στιλιστική μου "ματιά" για τα ντυσίματα τους. Τον λόγο δεν τον ήξερα ούτε και εγώ, μέχρι που αποφάσισα να το σπουδάσω, συγκεκριμένα Fashion Styling. Ειδικότητα, το Men's Wear.

No Comments Yet

Comments are closed

Το Pretty Dose
περιοδικό pretty dose

Περιοδικό για την μόδα, την ομορφιά, την ευεξία, την προσωπική φροντίδα, την διακόσμηση, τα ταξίδια και για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους!

Διευθύντρια & Υπεύθυνη Έκδοσης:
Χριστιάννα Πίτη

Ιδιοκτησία, Branding & Διαχείριση:
Leading Brands Agency

Αρέσει σε %d bloggers: