Οι γονείς θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στον τρόπο παρουσίασης και κατανάλωσης των τροφίμων, ώστε να μην δίνονται στα παιδιά τους λάθος μηνύματα διακινδυνεύοντας έτσι τη σχέση τους με το φαγητό στη μετέπειτα πορεία της ζωής τους. Ως γνωστόν τα γλυκά περιέχουν συνήθως μεγάλες ποσότητες κορεσμένου λίπους και ζάχαρης, και έχουν κατά συνέπεια πολλές θερμίδες και ελάχιστα θρεπτικά συστατικά. Όμως μπορούν να ενταχθούν με μέτρο στη διατροφή των παιδιών.

Κάποιες διατροφικές συμβουλές:

  • Περιορίστε την προμήθεια τροφών και ροφημάτων με πρόσθετη ζάχαρη, τα οποία τα παιδιά σας συνηθίζουν να τρώνε, δηλαδή, αποφύγετε να τους τα αγοράζετε, ώστε να μην τα καταναλώσουν τόσο συχνά.
  • Περιορισμένη πρέπει να είναι και η κατανάλωση των ροφημάτων που περιέχουν ζάχαρη, όπως είναι τα αναψυκτικά, οι χυμοί εμπορίου, τα γαλακτούχα ροφήματα με ζάχαρη.
  • Προτιμήστε τα γλυκά που δεν περιέχουν λίπη αν και περιέχουν ζάχαρη/ φρουκτόζη π.χ. τα γλυκά του κουταλιού, η μαύρη σοκολάτα, το μέλι, η μαρμελάδα, τα γλυκίσματα με ωμά ή αποξηραμένα φρούτα, ζελέ, γρανίτα, κ.ά.

Η τακτική της επιβράβευσης των παιδιών με γλυκά είναι λανθασμένη και οδηγεί τα παιδιά σε διατροφικά λάθη καθώς μεγαλώνουν!

Ένα τρόφιμο- συνήθως γλυκό που χρησιμοποιείται για επιβράβευση γίνεται αυτόματα πιο επιθυμητό στα μάτια των παιδιών, και καταλήγει στο τέλος να το ζητάνε πιο συχνά από ότι εάν δεν τους δινόταν σαν επιβράβευση

Tips για να περιορίσετε τα γλυκά στα παιδιά

  • Σερβίρισμα σε μικρότερη ποσότητα (π.χ. 1 μικρή σοκολάτα αντί για 1 μεγάλη σοκολάτα).
  • Να τους δίνετε νερό όταν διψάνε και όχι αναψυκτικά, φρουτοποτά, χυμούς, κ.ά.
  • Να του προσφέρετε φρούτα.
  • Να παρουσιάζετε τα θρεπτικά τρόφιμα με ευχάριστο τρόπο, π.χ. δημιουργώντας ένα χαμογελαστό πρόσωπο με φέτες μπανάνας,μήλου και σταφίδες. Κόψτε τα φρούτα σε διασκεδαστικά και εύκολα σχήματα με τους κόπτες μπισκότων.
  • Ενθαρρύνετε τα παιδιά, αντί για γλυκό, να δημιουργούν καινούργια θρεπτικά σνακς/ γεύσεις/ συνδυασμούς τροφών, αφήνοντάς τα να επιλέξουν μόνα τους τι επιθυμούν στο δικό τους σνακ (π.χ. γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και μέλι, smoothies με γιαούρτι φρούτα και λίγο μέλι, γρανίτα φράουλας).
  • Τα γλυκά να είναι διαθέσιμα “στις γιορτές”, όχι σε καθημερινή βάση
  • Το γλυκό δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει το γεύμα.
  • Σερβίρετε τα γλυκά μετά το φαγητό, και όχι πριν το γεύμα.

Συντάκτης: Σωτηρία Κεσόγλου, διατροφόλος.

No Comments Yet

Comments are closed

Το Pretty Dose
περιοδικό pretty dose

Περιοδικό για την μόδα, την ομορφιά, την ευεξία, την προσωπική φροντίδα, την διακόσμηση, τα ταξίδια και για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους!

Διευθύντρια & Υπεύθυνη Έκδοσης:
Χριστιάννα Πίτη

Ιδιοκτησία, Branding & Διαχείριση:
Leading Brands Agency