Όλοι μας επιθυμούμε να έχουμε ένα όμορφο χαμόγελο. Ωστόσο ένα όμορφο χαμόγελο συνδέεται με την καλή στοματική υγεία που με την σειρά της αποτελεί τον καθρέφτη της γενικής μας υγείας. Δυσοσμία που επιμένει, ούλα που αιμορραγούν, κινητικότητα δοντιών είναι μερικά από τα σημάδια που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την στοματική και την γενική μας υγεία.

Η στοματική υγιεινή, λοιπόν, φαίνεται να σχετίζεται στενά και με συστηματικές ασθένειες, όπως είναι ο σακχαρώδης διαβήτης και οι καρδιοπάθειες. Η σχέση αυτή είναι αμφίδρομη καθώς η κακή στοματική υγεία μπορεί να είναι είτε η αιτία είτε το αποτέλεσμα των νόσων αυτών.

Για αυτό το λόγο δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε το στόμα μας σαν ένα ξεχωριστό, απομονωμένο κομμάτι του σώματός μας. Είναι αναγκαίο με την στάση και τον τρόπο ζωής μας να βλέπουμε το σώμα μας σαν μία ολότητα, όπου όλα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους και επηρεάζουν το ένα το άλλο, έτσι ώστε να νιώθουμε ευεξία και να έχουμε μία καλή γενική υγεία.Δεν είναι ποτέ αργά για να αποφασίσεις να φροντίσεις την στοματική σου υγεία. Σε όποια ηλικιακή ομάδα και να ανήκεις τα οφέλη που θα έχεις φροντίζοντας το στόμα σου θα είναι πολλά και το σώμα σου θα σε ευγνωμονεί στο μέλλον γι αυτό.

Ποιες είναι, όμως, εκείνες οι συνήθειες που θα πρέπει να υιοθετήσεις για να δεις την στοματική σου υγεία να βελτιώνεται;

• Βελτίωσε την διατροφή σου.
Διαμόρφωσε το ημερήσιο μενού σου με τροφές χαμηλές σε σάκχαρα και υδατάνθρακες και απόφυγε τα αναψυκτικά αντικαθιστώντας τα με άλλα ροφήματα, όπως οι φυσικοί χυμοί. Ιδιαίτερα, προτίμησε για σνακ μεταξύ των γευμάτων σου φρούτα και λαχανικά και περιόρισε την προσλαμβανόμενη ποσότητα ζάχαρης, έτσι ώστε να διατηρείς το ph του στόματός σου σταθερό χωρίς να δίνεις την ‘ευκαιρία’ στα βακτήρια να παράγουν οξύ το οποίο διαβρώνει την αδαμαντίνη των δοντιών σου και δημιουργεί τερηδόνα.

• Λέμε όχι στο τσιγάρο.
Οι επιπτώσεις του τσιγάρου στην υγεία μας είναι αποδεδειγμένα βλαβερές. Εκτός από την άμεση συσχέτιση του καπνίσματος με καρδιοπάθειες και νόσους του αναπνευστικού, η χρήση καπνού αυξάνει κατά πολύ τις πιθανότητες καρκίνου του στόματος και νόσων του περιοδοντίου (ιστοί που περιβάλλουν και στηρίζουν τα δόντια). Εξάλλου, όπως γνωρίζουμε, καμία σχέση εξάρτησης δεν βγαίνει σε καλό, για αυτό λέμε όχι στο κάπνισμα.

• Κάνε σύμμαχό σου την οδοντόβουρτσα.
Σε αντίθεση με ότι πιστεύουν οι περισσότεροι, την ‘δύσκολη δουλειά’ όσον αφορά την στοματική υγιεινή αναλαμβάνει η οδοντόβουρτσα. Είναι απαραίτητο, αν θέλεις να διατηρείς μια καλή στοματική υγιεινή, να βουρτσίζεις 2 φορές την μέρα, χωρίς ποτέ να παραλείπεις το βραδινό βούρτσισμα. Χρησιμοποίησε μία οδοντόβουρτσα μαλακή ή μέτριας σκληρότητας -αλλά ποτέ σκληρή για να μην τραυματίζεις τους ιστούς – με μικρή κεφαλή, ηλεκτρική ή χειροκίνητη. Έτσι, θα απομακρύνεις την οδοντική πλάκα που ευθύνεται για πλήθος νοσημάτων της στοματικής κοιλότητας. Βούρτσισε, λοιπόν, το πρωί για να έχεις… φίλους και το βράδυ για να συνεχίσεις να έχεις… δόντια!

• Χρησιμοποίησε μέσα μεσοδόντιου καθαρισμού.
Το 35% των επιφανειών του δοντιού μας μπορεί να καθαριστεί μόνο με μεσοδόντιο καθαρισμό, δηλαδή χρησιμοποιώντας οδοντικό νήμα ή μεσοδόντια βουρτσάκια. Αυτές είναι οι ενδιάμεσες επιφάνειες των δοντιών μας που δεν μπορεί η οδοντόβουρτσα να καθαρίσει, με αποτέλεσμα να συγκρατείται πλάκα που θα δημιουργήσει μελλοντικά φλεγμονή. Για αυτό συμβουλεύσου τον οδοντίατρο σου ποιο μέσο σου ταιριάζει και ένταξέ το στις καθημερινές σου συνήθειες.

• Μην αμελείς τις επισκέψεις σου στον οδοντίατρο.
Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη της θεραπείας. Οι περισσότεροι επισκέπτονται τον οδοντίατρο τους όταν νιώσουν συμπτώματα πόνου ή παρατηρήσουν έντονη αιμορραγία των ούλων, ωστόσο τότε η θεραπευτική αντιμετώπιση μπορεί να είναι πιο περίπλοκη από έναν καθαρισμό. Προγραμμάτισε τις επισκέψεις σου στον οδοντίατρο 2 φορές τον χρόνο για check-up και καθαρισμό για να αποφύγεις τις δυσάρεστες…εκπλήξεις!

Ένα υγιές στόμα, έκτος από τις βασικές λειτουργίες που επιτελεί, μας γεμίζει αυτοπεποίθηση και ένα πλατύ αληθινό χαμόγελο. Ας φροντίσουμε την στοματική μας υγεία εντάσσοντας ωφέλιμες συνήθειες στην καθημερινότητα μας και έτσι να χαρίσουμε στον οργανισμό μας ευεξία.

Συντάκτης:Κατερίνα Μάστορα, Χειρουργός Οδοντίατρος,

Δημοσιογραφική Επιμέλεια: Xριστιάννα Πίτη.

No Comments Yet

Comments are closed

Το Pretty Dose
περιοδικό pretty dose

Περιοδικό για την μόδα, την ομορφιά, την ευεξία, την προσωπική φροντίδα, την διακόσμηση, τα ταξίδια και για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους!

Διευθύντρια & Υπεύθυνη Έκδοσης:
Χριστιάννα Πίτη

Ιδιοκτησία, Branding & Διαχείριση:
Leading Brands Agency

Αρέσει σε %d bloggers: