Ποιο κρέας είναι καλύτερο για δίαιτα;

Ποιο κρέας είναι καλύτερο για δίαιτα;

Ποιο κρέας  συμβάλει καλύτερα σε μία διατροφή με λιγότερες θερμίδες; To χοιρινό ή το μασχαρίσιο και γιατί;

Και τα δύο είδη κρέατος συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία του «κόκκινου κρέατος». Γενικώς, υπάρχει η εντύπωση πως το μοσχαρίσιο κρέας είναι πιο «υγιεινό» από το χοιρινό και άρα θα πρέπει να το προτιμάμε.

Στην πραγματικότητα, αν συγκρίνουμε την ίδια ποσότητα άπαχου μοσχαρίσιου και άπαχου χοιρινού κρέατος θα δούμε πως διαθέτουν περίπου τις ίδιες θερμίδες, ενώ το χοιρινό φαίνεται να έχει χαμηλότερο ποσοστό λιπαρών οξέων: 2g /100g ωμού χοιρινού έναντι 7g/100g ωμού μοσχαρίσιου.

Το βασικότερο όμως πλεονέκτημα του χοιρινού είναι το γεγονός πως το λίπος του είναι ορατό και μπορούμε να το αφαιρέσουμε εύκολα. Αντίθετα, το λίπος στο μοσχάρι είναι ενδομυϊκό και έτσι δεν μπορεί να αφαιρεθεί.

Βιταμίνες, σίδηρος, ψευδάργυρος, σελήνιο
• Το μοσχαρίσιο και το χοιρινό κρέας είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β π.χ. Β1, Β6 και Β12. Το χοιρινό κρέας περιέχει περίπου 5-10 φορές περισσότερη ποσότητα της βιταμίνης Β1 (θειαμίνης) που περιέχει το μοσχαρίσιο κρέας.
• Το μοσχαρίσιο κρέας υπερτερεί σε βιταμίνη B12, αφού θεωρείται η πρωταρχική πηγή βιταμίνης Β12.
• Και τα δύο είδη κρέατος αποτελούν την καλύτερη πηγή σιδήρου. Όμως, το μοσχαρίσιο κρέας περιέχει περισσότερο σίδηρο και ψευδάργυρο σε σχέση με το χοιρινό κρέας.
• Το χοιρινό κρέας περιέχει διπλάσια ποσότητα σεληνίου σε σχέση με το μοσχαρίσιο κρέας.
Συνεπώς, εάν βρίσκεστε σε δίαιτα και θέλετε να επιλέξετε το κρέας με τα λιγότερα λιπαρά προτιμήστε το άπαχο χοιρινό. Να θυμάστε πως οι αναλογίες θερμίδων και λίπους ποικίλλουν ανάλογα με το τμήμα του ζώου που θα επιλέξετε και στα δύο είδη κρέατος.

Προσοχή!
Η υπερβολική κατανάλωση «κόκκινου κρέατος» έχει κατηγορηθεί ότι αυξάνει τη χοληστερόλη, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και σχετίζεται με την εμφάνιση καρκίνου του παχέος εντέρου. Οπότε η κατανάλωσή του πρέπει να γίνεται με μέτρο!

Συντάκτης: Σωτηρία Κεσόγλου, διατροφολόγος