Καμία όρεξη για διάβασμα; Σου προτείνουμε μερικούς τρόπους να το δεις αλλιώς!

Καμία όρεξη για διάβασμα; Σου προτείνουμε μερικούς τρόπους να το δεις αλλιώς!

Το διάβασμα είναι σίγουρα για τους περισσότερους αν όχι όλους τους ανθρώπους μια χρονοβόρα κι όχι ιδιαίτερα ευχάριστη διαδικασία. Κάποιοι συγκεντρώνονται πιο εύκολα ενώ σε άλλους τους παίρνει παραπάνω χρόνο. Αν ανήκεις σε αυτούς που δεν έχουν καμία όρεξη να διαβάσουν, ίσως αυτό το άρθρο σε βοηθήσει να δεις πιο ευχάριστα την διαδικασία της μελέτης.

Δυσκολία στο διάβασμα

  1. Απομάκρυνε τις ηλεκτρονικές συσκευές

Δεν θα μπορούσα να ξεκινήσω με άλλον κανόνα. Αν κάνεις π.χ κάποια εργασία για την οποία είναι χρήσιμος ο υπολογιστής δεκτό, αλλιώς δεν έχεις κανένα λόγο να έχεις κοντά σου ηλεκτρονικές συσκευές όπως το κινητό. Ακόμα καλύτερα να το απενεργοποιείς όταν μελετάς και σίγουρα μην κάνεις το λάθος να μπεις στα social media διότι θα περάσει ο χρόνος πριν το καταλάβεις.

2. Συμμαζέψε το γραφείο σου και εφοδιάσου με τα απαραίτητα για την μελέτη

Ένα ακατάστατο γραφείο που έχει επάνω περιττά πράγματα αποσπάει την προσοχή σου. Πριν ξεκινήσεις το διάβασμα φρόντισε το γραφείο σου να είναι εφοδιασμένο με τετράδια, στυλό κι οτιδήποτε σου είναι χρήσιμο για την μελέτη. Αν σου λείπει κάτι και σηκώνεσαι διαρκώς για να το βρεις θα αποσυντονίζεσαι. Τακτοποιήσε το χώρο σου ώστε να έχεις περισσότερα κίνητρα να συγκεντρωθείς.

3. Φτιάξε σωστά  το πρόγραμμα σου

Προσπάθησε να βάλεις σε μια σειρά αυτά που θέλεις να κάνεις μέσα στη μέρα ώστε να προλαβαίνεις να μελετάς αλλά και να ξεκουράζεσαι/διασκεδάζεις. Μπορεί να νιώθεις ότι έχεις πολύ χρόνο να διαβάσεις αν όμως δεν έχεις ένα πρόγραμμα σε αυτά που κάνεις οι ώρες περνάνε γρήγορα και στο τέλος της μέρας αισθάνεσαι τύψεις. Φτιάξε ένα πρόγραμμα στο οποίο ανταποκρίνονται όλες οι ανάγκες σου και θα αισθάνεσαι κι εσύ καλύτερα.

4. Να ξεκουράζεσαι και να τρεφεσαι υγιεινά

Η ξεκούραση και η υγιεινή διατροφή δεν βοηθάει μόνο στο διάβασμα αλλά και σε οτιδήποτε θέλουμε να κάνουμε. Όταν έχεις διάβασμα καλό είναι να αποφεύγεις το έτοιμο φαγητό, να καταναλώνεις πολύ νερό και να κοιμάσαι σίγουρα 7-8 ώρες. Η σοκολάτα βοηθάει την μνήμη ενώ αν έτοιμαζεσαι για κάποιο διαγώνισμα απέφυγε τα αλλαντικά και προτίμησε όσπρια, ψάρι φρούτα και λαχανικά.

5. Κάνε μικρά διαλείμματα

Το να διαβάζεις απανωτά για ώρες θα σε εξαντλήσει και μπορεί να μην βγει το αποτέλεσμα που επιθυμείς. Κάνε διαλείμματα 10-15 λεπτά ώστε να καθαρίσει το μυαλό σου αλλά μην ξεπεράσεις τα 20 λεπτά γιατί θα αποσυντονιστείς και δεν θα είναι εύκολο να το ξαναπιάσεις. Σε αυτά τα διαλείμματα το καλύτερο είναι να πας για περπάτημα και σίγουρα όχι να ανοίξεις το κινητό.

6. Μην απασχολείς το μυαλό σου με άλλα θέματα

Όταν είναι ώρα για διάβασμα το μυαλό σου πρέπει να είναι εκεί. Είναι δύσκολο να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος και πολύ πιο εύκολο να σκέφτεσαι άλλα πράγματα που θα ήθελες να κάνεις εκείνη την ώρα. Αν σε βοηθάει βρες μια μέρα που θα την αφιερώσεις στην περισυλλογή ούτως ώστε όταν θα κάτσεις στο γραφείο το μυαλό σου να είναι διαθέσιμο μόνο για μελέτη.

                                      Συντάκτης: Ελένη Καμπάκη