Η μόδα μέσα στην ψηφιακή εποχή.

Πως η τεχνολογία μπορεί να επηρεάσει την ζωή μας και κατ’ επέκταση το ντύσιμο μας; Από τις διαστημικές αποστολές στον πλανήτη Άρη, την κατάκτηση του ουρανού με drones, την άμεση πρόσβαση με υψηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο, μέχρι και την χρήση της ηλεκτροκίνησης στα ιδιωτικά οχήματα κ.α. Όλα αυτά δείχνουν, πως το τεχνολογικό επίπεδο του πλανήτη βρίσκεται στο ζενίθ του. Πέρα όμως από αυτήν την απότομη άνθιση της τεχνολογίας στους κλάδους των μεταφορών, ηλεκτρονικών συσκευών και δικτύων, φαίνεται πως και οι υπόλοιποι κλάδοι επηρεάζονται και μάλιστα σε αρκετά σημαντικό βαθμό.

Η βιομηχανία της μόδας, καθώς αντλεί έμπνευση και επηρεάζεται από τις παγκόσμιες τάσεις, μπορούμε να πούμε ότι έχει άμεση σχέση με την ψηφιακή εποχή που διανύουμε. Το πρώτο και βασικότερο, είναι ο τομέας της παραγωγής ρούχου. Η δημιουργία ενός νέου pattern, ο σχεδιασμός ενός πατρόν γίνονται πλέον σε ψηφιακή μορφή, καταργώντας την χρήση του χαρτιού και της πολύωρης σχεδίασης του. Η μαζική δημιουργία ρούχων οδηγεί σε αποδοτικότερους ρυθμούς παραγωγής, και τι πιο αποδοτικό και γρήγορο από την ρομποτοποίηση της διαδικασίας.(χρήση ρομπότ ή αυτοματοποιημένων μηχανημάτων αντί ανθρώπων)

Στην ψηφιακή εποχή, ο άνθρωπος έχει συνδεθεί και βρίσκεται καθηλωμένος μπροστά από μία οθόνη(smart συσκευές), και οι εταιρείες αυτό το εκμεταλλεύονται προς όφελος τους. Διαφημίσεις, προωθητικά spot και video, ειδοποιήσεις, ενημερωτικά μηνύματα, συνδρομές και άπειρα mails, όλα αυτά εμφανίζονται στην οθόνη του καταναλωτή για να τον υπενθυμίσουν να καταναλώσουν και να προωθήσουν το προϊόν τους. Πέρα από τις διαφημίσεις, ο κλάδος της μόδας έχει ψηφιοποιηθεί πλήρως, καθώς τα περιοδικά έγιναν e-magazino, οι οίκοι μόδας προωθούν τα προιόντα μέσω των εφαρμογών και τα site τους αλλά και μέσω των κοινωνικών δικτύων.

Όσων αφορά τα social media, το ρούχο είναι το πρώτο σε πωλήσεις προιόν στις ψηφιακές αγοροπωλησίες. Οι brand ambassandors(πρεσβευτές μιας επωνυμίας) και instagrammers, οι οποίοι εκτελούν χρέη πωλητών-πλασιέ, προσπαθούν, μέσω των posts και stories τους, να προωθήσουν και να πείσουν τους “ακόλουθους” τους να αγοράσουν από το brand που πρεσβεύουν. Με αυτό τον τρόπο, μία εταιρεία ρούχου ή αξεσουάρ, μπορεί πολύ εύκολα και οικονομικά να διαφημιστεί, να αποκτήσει κοινό και σίγουρα να πετύχει μια αύξηση στις πωλήσεις της.

Σημαντικός παράγοντας στις πωλήσεις, είναι και τα ηλεκτρονικά καταστήματα(e-shop) που τα τελευταία χρόνια, έχουν τεράστια ανάπτυξη και σχεδόν κάθε εταιρεία ρούχου διαθέτει, έτσι ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί σε παγκόσμια κλίμακα και να διευρύνει το κοινό της. Επίσης, μεγάλα e-shop έχουν την μορφή πολυκαταστημάτων(e-mall), τα οποία αποτελούν απειλή για τα φυσικά μαγαζιά λιανικής πώλησης ένδυσης και υπόδησης. Το e-shop προσφέρει άμεση εξυπηρέτηση, μαζική προβολή προϊόντων, μέσα από την οθόνη του κινητού ή υπολογιστή. (Shein, Farfetch, Asos)

Η πρώτη ψηφιακή επίδειξη Μόδας – Prada S/S 21 (Μιλάνο)

Τέλος, τα ψηφιακά μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις εταιρείες και τους δημιουργούς μόδας, για να προωθήσουν τις δουλειές τους και να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη και συνεπώς πιο αποδοτική γενική εικόνα. Πλέον, πραγματοποιούνται live αναμεταδώσεις, δημοσιεύονται posts με εικόνες και βίντεο από τα νέα προϊόντα τους, καθώς επίσης και οι καινούριες καμπάνιες τους πλέον γίνονται μέσω social media και με πλατφόρμες αναμετάδοσης. (Collections F/W21)

Ένας επιπλέον παράγοντας που οδήγησε την μόδα ένα βήμα παραπάνω στον ψηφιακό κόσμο, είναι η πανδημία. Λόγω των συνθηκών, δηλαδή ο περιορισμός επαφής των καταναλωτών με φυσικά καταστήματα και γενικά ο κατ’ οίκον περιορισμός, η χρήση smartphone για περισσότερες ώρες, η δημιουργία απεριόριστου ελεύθερου χρόνου, οδήγησε στην αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών και στην δημιουργία πλήρως ψηφιοποιημένων εταιρειών ρούχων.

 

.

Αντώνης Στεργής

Είμαι ο Αντώνης. Από νεαρή ηλικία, κιόλας, μου ζητούσαν την στιλιστική μου "ματιά" για τα ντυσίματα τους. Τον λόγο δεν τον ήξερα ούτε και εγώ, μέχρι που αποφάσισα να το σπουδάσω, συγκεκριμένα Fashion Styling. Ειδικότητα, το Men's Wear.

No Comments Yet

Comments are closed

Το Pretty Dose
περιοδικό pretty dose

Περιοδικό για την μόδα, την ομορφιά, την ευεξία, την προσωπική φροντίδα, την διακόσμηση, τα ταξίδια και για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους!

Διευθύντρια & Υπεύθυνη Έκδοσης:
Χριστιάννα Πίτη

Ιδιοκτησία, Branding & Διαχείριση:
Leading Brands Agency