Το καλοκαίρι έφτασε και πολλοί από εμάς θα θέλαμε να χάσουμε τα περιττά κιλά που προστέθηκαν τους χειμερινούς μήνες στην ζυγαριά μας. Μία σωστή διατροφή εκτός από χάσιμο βάρους  προσφέρει, επίσης, μία καλύτερη εικόνα της κατάστασης της υγείας μας. Πόσο εύκολο είναι, όμως, να κρατηθείς και να μην υποκύψεις στα junk food και στο εύκολο φαγητό, όταν πολλοί γύρω σου το προτιμούν και σε βάζουν σε…. Πειρασμό;

Εδώ έχουμε κάποιες εναλλακτικές ώστε να αντικαταστήσεις τα πολλά λιπαρά αλλά χωρίς να μειωθεί η απόλαυσή σου.

ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ

Το πιτόγυρο είναι ένα από τα φαγητά που χαρακτηρίζει την χώρα μας, καθώς πολλοί από εμάς το λατρεύουμε και το ζητάμε συχνά. Ωστόσο, εάν θέλεις να μειώσεις σημαντικά τα λιπαρά από το γεύμα, καλό θα ήταν να κάνεις κάποιες αλλαγές στα συστατικά. Το πιο βασικό είναι η αντικατάσταση του χοιρινού από κοτόπουλο, και αν αυτό είναι και σουβλάκι αντί για γύρο, ακόμα καλύτερα. Επίσης πολύ αποτελεσματικό είναι η αποφυγή της πατάτας της τηγανιτής αλλά και η σωστή επιλογή στην σος. Όσο πιο πολύ αποφεύγεται η μαγιονέζα τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα. Τέλος η πίτα καλό είναι να προτιμάται αλάδωτη ή, ακόμα καλύτερα, να αντικατασταθεί με αραβική ή τορτίγια.

ΠΙΤΣΑ

Πόσες φορές έχουμε κάτσει στον καναπέ για ταινία και έχουμε επιθυμήσει μία λαχταριστή πίτσα για να “σπάσουμε” την πείνα μας; Τώρα υπάρχει λύση και γι’ αυτό. Εν έτη 2021, οι περισσότερες πιτσαρίες έχουν την επιλογή μίας διαιτητικής πίτσας με χαμηλά λιπαρά. Υπάρχουν, όμως, και πιτσαρίες οι οποίες δεν διαθέτουν αυτήν την πολυτέλεια. Η λύση είναι απλή. Προσπαθείς να εντοπίσεις όλα τα συστατικά που ανεβάζουν τον θερμιδικό δείκτη, όπως κρέμα γάλακτος, σάλτσες, διάφορα τυριά και αλλαντικά, και τα αλλάζεις με άλλα πιο υγιεινά. Για παράδειγμα, διάφορα λαχανικά όπως, χρωματιστές πιπεριές, καλαμπόκι, μανιτάρια, ακόμα και μπρόκολο για τους λάτρεις του, είναι μερικά από τα οποία θα δώσουν μία πιο όμορφη και θρεπτική όψη στο φαγητό. Προσοχή όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι αυξάνεται, αυτομάτως, και η ποσότητα που μπορείς να φας. Παν μέτρον άριστον.

ΣΑΛΑΤΕΣ

Εδώ θέλει μεγάλη προσοχή. Οι περισσότεροι άνθρωποι που βρίσκονται σε διατροφή θεωρούν ότι με μία οποιαδήποτε σαλάτα καλύπτουν τις ανάγκες τους και τρώνε υγιεινά. Αυτό όμως, δεν ισχύει καθώς πολλές από τις σαλάτες του εμπορίου περιέχουν τυριά με πολλά λιπαρά, σάλτσες με μαγιονέζα  και μεγάλη ποσότητα ξυδιού βαλσάμικο. Πόσες φορές έχουμε πει την φράση «Έλα μωρέ… σιγά τι έχει μέσα». Και όμως μετά από αυτό ξεκινάει η καταστροφή.

ΜΠΕΡΓΚΕΡ

Θεωρείται από τα πιο λιπαρά και “καταστροφικά” junk food, που συνήθως αποφεύγονται σε τέτοιες περιπτώσεις. Εάν, όμως, η επιθυμία σου είναι τόσο μεγάλη για το συγκεκριμένο φαγητό υπάρχει λύση, που ίσως να μην είναι 100% αποτελεσματική αλλά τουλάχιστον κάτι είναι και αυτό. Μόλις, λοιπόν, κοιτάξετε τον κατάλογο με τα μπέργκερ να διαβάζετε καλά τα συστατικά τους, ώστε να μπορείτε να κρίνετε πιο από όλες τις επιλογής είναι πιο… safe. Εδώ θέλει ιδιαίτερη προσοχή στις σάλτσες που περιέχουν (όσο το δυνατόν λιγότερη μαγιονέζα),αλλά και στα τηγανιτά. Όποιο συστατικό έχει περάσει από το τηγάνι(π.χ. πατάτες, μπέικον, κοτόπουλο πανέ κ.λ.π.) … ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΙ.

ΓΛΥΚΑ

Όλοι ξέρουμε ότι δεν πρέπει να πέσουμε στον πειρασμό να φάμε ζάχαρη, υπάρχουν φορές, όμως, που δεν βγαίνουν από το μυαλό με τίποτα. Σε αυτές τις περιπτώσεις καλό είναι να επικρατήσει η λογική. Ως  γνωστών, οποιοδήποτε κοινό γλύκισμα (πάστες, σοκολάτες κ.λ.π.) είναι απαγορευμένο.  Εδώ οι επιλογές είναι ακόμα περισσότερες. Γλυκά με βάση το γιαούρτι σε χαμηλά λιπαρά (π.χ. cheesecake light) είναι μία καλή επιλογή για το επιδόρπιο ακόμα και παγωτό γιαούρτι. Εκτός από αυτό, στα παγωτά, υπάρχουν ακόμα περισσότερες επιλογές αφού υπάρχουν πολλές γεύσεις διαίτης ή vegan που δεν περιέχουν συστατικά με λιπαρά, γλουτένη  κ.λ.π. Μία ακόμα λύση είναι και το ίδιο το γιαούρτι με μέλι και καρύδια ή στην εσχάτη των περιπτώσεων, με ένα κουταλάκι μαρμελάδα της αρεσκείας σας.

ΠΟΤΑ

Εδώ ανοίγει μία μεγάλη συζήτηση αφού όλοι ξέρουμε ότι το αλκοόλ σε οποιαδήποτε μορφή δημιουργεί πρήξιμο και κατακράτηση. Πολλοί διατροφολόγοι τα απαγορεύουν, ωστόσο καλοκαίρι είναι, κόψαμε το φαί, να κόψουμε και το ποτό; Μπορούμε να προτιμήσουμε κάποια που δεν θεωρούνται “υψηλού κινδύνου” και αυτά είναι το λευκό κρασί, τζιν με σόδα και στημένο λεμόνι, αλλά και πολλά κοινά αλκοολούχα ποτά όπως βότκα και ουίσκι χωρίς την προσθήκη αναψυκτικού. Τέλος μπορούμε να προτιμήσουμε και μία ελαφριά μπύρα. Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να μην γίνονται υπερβολές.

Ελένη Βαδεβούλη

Γεια σας! Είμαι η Ελένη, απόφοιτος σχολής δημοσιογραφίας, και μέσα από το Pretty Dose μοιράζομαι μαζί σας πληροφορίες και απόψεις σχετικά με θέματα υγείας, πολιτισμού, αθλητισμού και όχι μόνο.

No Comments Yet

Comments are closed

Το Pretty Dose
περιοδικό pretty dose

Περιοδικό για την μόδα, την ομορφιά, την ευεξία, την προσωπική φροντίδα, την διακόσμηση, τα ταξίδια και για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους!

Διευθύντρια & Υπεύθυνη Έκδοσης:
Χριστιάννα Πίτη

Ιδιοκτησία, Branding & Διαχείριση:
Leading Brands Agency

Αρέσει σε %d bloggers: