Το βερίκοκο είναι ένα από τα πιο υγιεινά φρούτα στον κόσμο με πολλά οφέλη. Λέγεται ότι 100 γρ φρέσκων βερίκοκων σας δίνουν 12% βιταμίνη C, 12% βιταμίνη Α και 6% κάλιο που απαιτούνται από το σώμα. Και όλα αυτά κάτω από 50 θερμίδες.

Τα οφέλη λοιπόν είναι:
1. Είναι καλή πηγή βιταμίνης Α.
Τα βερίκοκα περιέχουν βιταμίνη Α, η οποία είναι επίσης γνωστή ως ρετινόλη. Είναι λιποδιαλυτή και βοηθά στην ενίσχυση της όρασης, διατηρεί το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει το δέρμα. Η ρετινόλη και το Β-καροτένιο (που υπάρχει επίσης στα βερίκοκα) μειώνουν τις πιθανότητες ανάπτυξης μιας σοβαρής οφθαλμικής διαταραχής που ονομάζεται Νεοαγγειακή ARMD.

2. Είναι πλούσιο σε ίνες.
Είτε τα τρώτε αποξηραμένα είτε φρέσκα, τα βερίκοκα είναι μια καλή πηγή διαιτητικών ινών. Δεδομένου ότι η ρετινόλη στο βερίκοκο είναι λιποδιαλυτή, ο καρπός διαλύεται εύκολα στο σώμα και τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά απορροφώνται εύκολα. Ο οργανισμός διασπά τα λιπαρά οξέα γρήγορα, πράγμα που σημαίνει ότι η πέψη είναι σωστή. Και όχι μόνο αυτό, ο καρπός σας προστατεύει από τα γαστρεντερικά προβλήματα καθαρίζοντας το έντερο τακτικά. Η κατανάλωση του μπορεί λοιπόν να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, ενώ λόγω των διαλυτών φυτικών ινών που περιέχει δρα προστατευτικά και στην καρδιακή λειτουργία.

3. Είναι θησαυρός αντιοξειδωτικών.
Τα ώριμα βερίκοκα είναι φυσικές πηγές αντιοξειδωτικών. Όταν καταναλώνονται καθημερινά, βοηθούν το σώμα να ξεφορτωθεί τις τοξίνες που τείνουμε να συλλέγουμε με την πάροδο του χρόνου. Τα αντιοξειδωτικά με τη σειρά τους σκοτώνουν τις ελεύθερες ρίζες που βλάπτουν τα κύτταρα μας.

4. Είναι καλό για την καρδιά.
Δεδομένου ότι ο καρπός έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, συμβάλλει στη μείωση της κακής χοληστερόλης στο σώμα, και αυτό σημαίνει ότι η καρδιά σας προστατεύεται, και ταυτόχρονα, αυξάνετε η καλή χοληστερόλη. Επιπλέον, η περιεκτικότητα σε κάλιο στα φρούτα εξισορροπεί τα επίπεδα ηλεκτρολυτών στο σώμα, διατηρώντας έτσι τους μυς της καρδιάς. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τρώτε ένα ή δύο φρέσκα βερίκοκα κάθε μέρα ή μια χούφτα αποξηραμένα.

5. Είναι καλό για το αίμα.
Φυτικό προϊόν που περιέχει σίδηρο, και έχει μη αιμικό σίδηρο, είναι και το βερίκοκο. Αυτός ο τύπος σιδήρου χρειάζεται χρόνο για να απορροφηθεί από τον οργανισμό, και όσο περισσότερο παραμένει σε αυτόν τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητές για την πρόληψη της αναιμίας. Συνιστάται να παίρνετε μερικές βιταμίνες C για να εξασφαλίσετε καλύτερη απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου.

6. Είναι καλό για το δέρμα.
Ο συνδυασμός βιταμίνης C, A και φυτοθρεπτικών συστατικών εξασφαλίζει καλό δέρμα. Και γνωρίζατε ότι τα αντιοξειδωτικά στο βερίκοκο επιβραδύνουν επίσης τη διαδικασία γήρανσης;

7. Είναι φιλικό για τη δίαιτα.
Η διαιτητική ίνα στο φρούτο βελτιώνει το πεπτικό μας σύστημα, το οποίο βοηθά στην αύξηση του μεταβολισμού. Συχνά συνίσταται να τρώτε μερικά βερίκοκα σαν σνακ όταν αισθάνεστε ασταθής, ειδικά εάν βρίσκεστε σε δίαιτα. Σας γεμίζει αλλά δεν προσθέτει περιττές θερμίδες.

8. Ενισχύει τα οστά.
Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για το σχηματισμό και την ανάπτυξη των οστών, και το βερίκοκο έχει αρκετό. Αυτό που είναι επίσης ενδιαφέρον να σημειωθεί είναι ότι χωρίς αρκετό κάλιο στο σώμα, το ασβέστιο δεν απορροφάται και απορρίπτεται ομοιόμορφα. Και το καλύτερο είναι ότι το βερίκοκο έχει και τα δύο!

9.Προστατεύει την όραση
Η αυξημένη περιεκτικότητα του βερίκοκου σε καροτενοειδή (β-καροτένιο, λυκοπένιο, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη) και ξανθοφύλλες πιθανότατα να προστατεύει, λόγω κυρίως της λουτεϊνης, από τη φθορά που προκαλεί στην όραση η πάροδος του χρόνου. Μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε καροτενοειδή έχουν τα ώριμα και τα αποξηραμένα βερίκοκα, επειδή η ωρίμανση αυξάνει την ποσότητά τους.

10)Δρα ενάντια στη φλεγμονή
Οι κατεχίνες μπορεί να έγιναν γνωστές από το τσάι, όμως βρίσκονται σε εξαιρετικά σημαντικές ποσότητες και στα βερίκοκα, αφού ένα μόλις βερίκοκο περιέχει 4-5γρ κατεχινών. Οι ουσίες αυτές φαίνεται ότι διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε διάφορα στάδια της διαδικασίας της φλεγμονής.

Προτεινόμενοι τρόποι κατανάλωσης
Τα βερίκοκα καταναλώνονται τόσο νωπά όσο και αποξηραμένα. Είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνονται την εποχή της συγκομιδής τους, δηλαδή Μάιο και το αργότερο μέχρι τον Αύγουστο, ανάλογα με την ποικιλία, αφού τότε η περιεκτικότητα τους σε θρεπτικά τους συστατικά είναι καλύτερη. Μπορείτε λοιπόν, εκείνους του μήνες, να τα συμπεριλάβετε στα ενδιάμεσα σνακ σας. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στην ζαχαροπλαστική, δημιουργώντας υγιεινά γλυκίσματα, όπως μαρμελάδες ή γλυκό του κουταλιού.

Συντάκτης: Σωτηρία Κεσόγλου, διατροφολόγος

No Comments Yet

Comments are closed

Το Pretty Dose
περιοδικό pretty dose

Περιοδικό για την μόδα, την ομορφιά, την ευεξία, την προσωπική φροντίδα, την διακόσμηση, τα ταξίδια και για όλα όσα μας κάνουν χαρούμενους!

Διευθύντρια & Υπεύθυνη Έκδοσης:
Χριστιάννα Πίτη

Ιδιοκτησία, Branding & Διαχείριση:
Leading Brands Agency