Πόσα γνωρίζεις για τον ανανά;

Πόσα γνωρίζεις για τον ανανά;

Η διατροφική αξία του ανανά

Ο ανανάς, πέρα από την πλούσια, γλυκόξινη γεύση του, έχει υψηλή διατροφική αξία. Είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά τα οποία είναι η θειαμίνη, οι ριβοφλαβίνες, η βιταμίνη Β-6, το φυλλικό οξύ, το παντοθενικό οξύ (βιταμίνη Β-5), το μαγνήσιο, το μαγγάνιο, το κάλιο, τα αντιοξειδωτικά, πολυφαινόλες (όπως η β-καροτίνη).

Περιέχει βρωμελίνη η οποία είναι ένα πρωτεϊνολυτικό ένζυμο (για την ακρίβεια: μίγμα πρωτεϊνολυτικών, κυρίως, ενζύμων) .O ανανάς χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα σαν παραδοσιακό φάρμακο στις τροπικές περιοχές, για την υποβοήθηση της πέψης, την αποτοξίνωση του οργανισμού, τη βελτίωση της υφής του δέρματος και για την ταχύτερη επούλωση των πληγών.

Η βρομελίνη είναι χρήσιμη επίσης, τόσο σαν εξαιρετικό πεπτικό βοήθημα, όσο και για μεγάλο φάσμα άλλων περιπτώσεων. Λειτουργεί επίσης ως αντιφλεγμονώδες και για το λόγο αυτό έχει φανεί από ορισμένες μελέτες ότι μειώνει τον πόνο στις αρθρώσεις και στους μύες, οδηγώντας σε βελτιωμένη υποκειμενική αίσθηση ευεξίας. Bοηθά στην μείωση της ρινικής φλεγμονής, λειτουργώντας ως αποσυμφορητικό της ρινικής κοιλότητας ειδικά σε περιπτώσεις συναχιού. Προάγει την καρδιαγγειακή υγεία, επιδρώντας κυρίως στην υγεία των αρτηριών.Παρεμποδίζει το μυικό καταβολισμό και το «πιάσιμο» μετά την άσκηση, συντηρώντας παράλληλα την παραγωγή έργου από τους μύες.Τέλος, έχει και αντικαρκινικές ιδιότητες.

Τι ισχύει για τον ανανά;

Ο ανανάς συχνά αναφέρεται ως λιποδιαλυτικό τρόφιμο, με πολλές δίαιτες να τον εντάσσουν στα προτεινόμενα τρόφιμα προς κατανάλωση. Ο ανανάς διατίθεται και σε κομπόστες στις οποίες συχνά διατηρείται μέσα σε σιρόπι. Αν δε μπορείτε να βρείτε φρέσκο ανανά, προτιμήστε τις κονσέρβες που τον συντηρούν στο φυσικό τους χυμό.

  • Ο ανανάς είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά, χωρίς αυτό όμως να του προσδίδει κάποια ιδιαίτερη «λιποδιαλυτική» ιδιότητα. Άλλωστε, κανένα τρόφιμο από μόνο του δε λειτουργεί λιποδιαλυτικά αφού η διαδικασία της καύσης του λίπους είναι αρκετά πιο περίπλοκη.
  • Ο ανανάς περιέχει υψηλές ποσότητες βιταμίνης C και μαγγανίου. Και τα δύο θρεπτικά συστατικά είναι σημαντικά για την αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού. Ως φρούτο, δεν έχει λιπαρά και χοληστερόλη ενώ είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο

Πως εντάσσω τον ανανά στη διατροφή μου;

Σύμφωνα με το USDA (United States Department of Agriculture), η μερίδα για τον ανανά είναι ½ φλιτζάνι, που αντιστοιχεί περίπου σε 115γρ ανανά σε κύβους. Η ποσότητα αυτή αποδίδει περίπου 50-60 θερμίδες.

Ο ανανάς μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πληθώρα συνταγών και σε μαρινάδες αφού μπορεί να μαλακώσει το κρέας. Θυμηθείτε να τον αγοράσετε όταν θα είναι ήδη ώριμος, καθώς δεν ωριμάζει ιδιαίτερα μετά τη συγκομιδή του.

Μπορείτε να εντάξετε τον ανανά στη διατροφή σας με τους εξής τρόπους:

-Υπάρχουν πολλές συνταγές για επιδόρπια με βάση τον ανανά και το γιαούρτι που μας δίνουν λίγες θερμίδες και λιπαρά.
-Προσθέστε τον στη μαγειρική σαςΜαγειρέψτε κρεατικά με ανανά.’Η προετοιμάστε το κρέας σε μαρινάδες με ανανά.
-Βάλτε τον σε φρουτοσαλάτες
-Φτιάξτε κοκτέιλ με ανανά
-Προσθέστε τον στο γάλα με τα δημητριακά

 

 

Συντάκτης: Σωτηρία Κεσόγλου, διατροφολόγος.